close

I'm so trapped within the beat of the night
我陷入那晚的心跳
A little comfort from that candlelight
燭光閃爍著一絲安慰
Your picture's on the wall, so is mine
妳的畫像掛在牆上,我的也是
Brushstrokes faded...
一筆一劃開始褪色

Think I said before I'll meet all your needs
回想我以前說過我會滿足妳所有需要
All that is to be before it was gone
所有這一切都已成了過去式
Think we might have been great, but I'm afraid
我們之間或許美好,但是我害怕
I think too late...
為時已晚

But I just can't believe whatever took me so long
但是我無法相信
I wanna set me free, never thought it's so hard
我想要讓自己自由,從沒想過會如此困難
Girl won't you ever see, all I am is afraid...
女孩妳不曾理解,我是多麼害怕

It's someone else's heart beating beside you everyday
每一天別人的心在妳身邊跳動著
I said I'll play my part I pushed you far away instead
我說過我會扮演好我的角色,改為把妳推的遠遠的
Can never say how much I miss you, still love you baby
從未能說我有多麼想念妳,依然愛著妳
Someone else is saying he loves you in everyway
別人說著他以各種方式愛著妳
What can I do my love for you is over anyway
我能做什麼,無論如何我對妳的愛已經結束
I let you go but I'm still trapped
我讓你走了但我依然
Deep within...
深陷其中


因緣際會之下,我聽到「精靈」的英文DEMO(光是英文版的就非常動人,而且JJ的英文歌很受外國人歡迎)
聽過DEMO之後,感覺更能貼近JJ原本的想法,有種更了解JJ的感覺
一時興起就用我的破英文去翻譯整首歌
我從沒自行翻譯過歌曲,所以若是有錯誤歡迎雅正~謝謝
P.S.好希望改天JJ可以出張收錄他所有英文DEMO的歌曲

arrow
arrow
    全站熱搜

    彤茵 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()